הממשלה אישרה: תוקם ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון

    איתי גדסי 2 Comment on הממשלה אישרה: תוקם ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון

    הממשלה אישרה את הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית לאסון מירון, נשיאת ביהמ"ש העליון את הרכב הוועדה | הוועדה תחקור את מעגלי קבלת ההחלטות שהובילו לאישור האירוע, מכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לבטיחות אירועים המוניים ועוד | משרד האוצר יקצה לפעילות הוועדה סכום של 6 מיליון ש"ח

    Israeli rescue forces and police near the scene after a crush wounded dozens during the celebrations of the Jewish holiday of Lag Baomer on Mt. Meron, in northern Israel on April 30, 2021. Photo by David Cohen/Flash90 *** Local Caption *** ?"? ????? ?? ????? ???? ????? ??? ???? ????? ?????? ????? ?? ?? ???? ?? ????? צילום: פלאש 90
    18:55
    22.05.24
    חדשות קול חי No Comments on נתניהו מזהיר מפני הכרה בפלסטינים: "תהיה מדינת טרור"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הממשלה אישרה היום (ראשון), את הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית בעניין האסון שהתרחש בהילולת ל"ג בעומר בהר מירון.

    "במסגרת ההחלטה, הוועדה תחקור את השתלשלות האירוע ותקבע ממצאים ומסקנות בכל הנוגע למכלול ההיבטים של האירוע ובכלל זה תתייחס גם לעניינים הבאים: מעגלי קבלת ההחלטות שהובילו לאישור האירוע וקביעת המתווה שאושר ותנאיו, מכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לבטיחות אירועים המוניים ובתוכם גם אירועי פולחן דתיים והמקומות המשמשים את הציבור לעריכתם, לרבות ובמיוחד מקומות המשמשים לקיום אירועים רבי משתתפים", כך נכתב בנוסח ההחלטה שאושרה.

    להנהלת בתי המשפט יוקצו 6 מיליון ש"ח באופן חד פעמי וכן 5 תקני כח אדם זמניים שישמשו להוצאות הועדה.

    הוועדה תחקור את השתלשלות האירוע ותקבע ממצאים בנושאים הבאים:

    – מעגלי קבלת ההחלטות שהובילו לאישור האירוע וקביעת המתווה שאושר ותנאיו.

    – מכלול השאלות המקצועיות והמשפטיות הנוגעות לבטיחות אירועי פולחן דתיים ומקומות המשמשים את הציבור לעריכתם, לרבות ובמיוחד מקומות המשמשים לקיום אירועים רבי משתתפים.

    – הכלים העומדים בפני רשויות המדינה וגורמים נוספים לאפשר הפעלה יעילה ותקינה של המתחם.

    – נוכח קיומן המקביל של חקירה פלילית על ידי משטרת ישראל וחקירת המחלקה לחקירות שוטרים בנוגע לאירוע, יערך תיאום עם היועץ המשפטי לממשלה ביחס לאמור.

    – משרד האוצר יקצה לפעילות הוועדה סכום של 6 מיליון ש"ח.

    – מינוי יו"ר הוועדה וחברי הוועדה, ייעשה על ידי נשיאת בית המשפט העליון, כקבוע בחוק.

    ראש הממשלה, נפתלי בנט: "כפי שהבטחנו, אנחנו מעלים לאישור הממשלה את הצעתם של ידידיי – שר הביטחון, בני גנץ ושר האוצר, אביגדור ליברמן, להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאסון בהר מירון. 45 אנשים איבדו את חייהם באסון הנורא ועל כתפינו מוטלת האחריות להפיק את הלקחים ולמנוע את האסון הבא. הוועדה לא תוכל להשיב לחיים את אלו שאינם, אבל הממשלה כן יכולה לעשות הכל כדי למנוע אובדן מיותר בעתיד. כפי שאמרנו, ועדת חקירה קום תקום".

    "לצד הוועדה, חשוב לומר למתפללים ולכל האנשים שמגיעים למירון – אנחנו נעשה הכל כדי שמסורת החגיגות בל"ג בעומר, ובכל ימות השנה, תמשיך. למירון מגיעים אנשים מכל המגזרים: חרדים, ציונות דתית, מסורתיים, ספרדים, אשכנזים, חילוניים. האחריות שלנו היא להבטיח את ביטחונם, זה תפקיד הממשלה וכך נעשה", הוסיף בנט.

    שר הביטחון גנץ אמר: "הקמת הוועדה היא חוב מוסרי לציבור הישראלי, וגם למשפחות. עלינו לוודא שלעולם לא יתרחש אירוע כזה. מדובר על ועדה שתפקידה קודם כל להציל חיים. אני מודה לשר האוצר ליברמן, לראש הממשלה בנט ולכלל חברי הממשלה שנרתמו לאישור מהיר של הקמת הוועדה כבר בישיבת הממשלה הראשונה".

    ח"כ מאיר פרוש בתגובה להחלטה על הקמת ועדת חקירה לאירועי מירון: "במצבנו הנוכחי אין ספק שהממשלה אינה מחפשת פיתרון אמיתי לנושאים של החרדים ומשום כך גם ההחלטה על מירון לא באה כדי להיטיב עם הציבור החרדי. ימים יגידו איזה קלקולים הוועדה הזו תנפיק לחיי הציבור החרדי המאורגן כאן בארץ".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      צריך ועדת חקירה לשאלה הנוקבת הבלעדית, מי נתן את ההוראה לשים את המחסום במעבר?

    2. 1

      כל הכבוד.
      ממשלת שינוי אמתי שבאה לעבוד באמת עבור האזרח.